انواع يخچال فريزر ، بهترين يخچال فريز مناسب شما كدام است؟

۲۹ بازديد

وپقتي كه نوبت به خريد اسباب خانه برسد، اطلاعات حرف اول را‌ مي‌زند. داشتن آگاهي و دانش كافي در مورد برند‌ها و مدل‌ها‌ مي‌توانند نهايتاً به يك انتخاب خوب منجر شوند. يخچال فريز هم از جمله وسايل خانه بسيار مهم است كه با توجه به هزينه‌اي كه‌ مي‌طلبد بايد حداكثر دقت را در انتخاب خود به خرج داد. در اين مطلب قصد داريم كه معرفي بر انواع يخچال فريزر و بهترين مدل‌هاي موجود در بازار بيندازيم.

انواع مدل يخچال فريزر در بازار ايران

در ادامه به معرفي مدل‌ها و طرح‌هايي از يخچال فريزرهاي موجود در بازار ايران پرداخته‌ايم كه عمدتاً مصرف خانگي دارند.

يخچال فريزر مدل دو درب فريزر بالا

همه ما به نوبه خود با اين نوع از مدل يخچال فريزرهاي دو درب سر و كار داشته‌ايم. درب پاييني به يخچال و درب بالايي نيز به فريزر اختصاص داده شده است. اين يخچال فريزرها در طرح و اندازه‌هاي مختلفي در بازار موجود هستند. از نظر ظرفيت در بازه ۳۰۰ ليتر تا ۶۰۰ ليتر قرار‌ مي‌گيرند.

يخچال فريزر مدل دو درب فريزر بالا

يخچال فريزر دو درب فريزر پايين

يخچال‌هاي فريزر پايين دو درب هم در طرح و مدل‌هاي مختلفي در بازار موجود هستند. تفاوت اين يخچال‌ها با نوع ديگر دو درب در محل قرارگيري فريزر است. با توجه به اينكه بيشتر ما روزانه با قسمت يخچال كار داريم و نه فريزر، پس خيلي از خريداران در بين دو مدل فريزر بالا و فريزر پايين گرايش بيشتري به مدل فريزر پايين دارند زيرا قسمت يخچال اين نوع از يخچال فريزر‌ها در دسترس‌تر است. از نظر ظرفيت در بازه ۳۰۰ ليتر تا ۶۰۰ ليتر قرار‌ مي‌گيرند.

يخچال فريزر دو قلو

بسياري از خانواده‌هايي كه نسبت به خريد انواع يخچال‌ها اقدام‌ مي‌كنند، عمدتاً اندازه بزرگ اين مدل از يخچال‌ها را مد نظر قرار‌ مي‌دهند. اين نوع از يخچال‌ها در اندازه و ظرفيت‌هاي مختلفي در دسترس هستند و به طور معمول از نظر ظرفيت در بازه ۶۰۰ تا ۸۰۰ ليتر قرار‌ مي‌گيرند. ظرفيت قسمت يخچال مقدار كمي از ظرفيت قسمت فريزر بيشتر است. اندازه بزرگ يخچال كه شايد مناسبي بسياري از آشپزخانه‌ها نباشد و از طرفي نيز ظرفيت زياد فريزر از نقاط ضعف اين يخچال‌ها به شمار‌ مي‌روند.

يخچال فريزر دو قلو

يخچال فريزر سايد باي سايد

انواع يخچال فريزرهاي سايد باي سايد در سال‌هاي اخير نه تنها در بازار ايران بلكه در بازار جهاني نيز يكي از پرفروش‌ترين مدل‌هاي يخچال فريزر بوده است كه دلايل خوبي هم براي اين موضوع وجود دارد. ظرفيت زياد علي‌رغم عرض كم يخچال كه دليل اين مقدار ظرفيت در نظر گرفتن عمق زياد براي اين نوع از يخچال فريزرها است.

تقسيم ظرفيت معقول و مناسب در قسمت‌هاي يخچال و فريزر و امكانات بسيار خوب به ويژه در مقايسه با نوع دو قلو از ديگر نقاط قوت اين نوع از يخچال‌ها به شما‌ مي‌روند. از ديگر ويژگي‌هاي خوب اين نوع از يخچال‌ها تنوع بسيار بالاي مدل‌هاي آن است كه در ادامه به معروف‌ترين آن‌ها اشاره شده است.

يخچال فريزر سايد باي سايد دو درب: اين نوع از سايد با سايد‌ها ساده‌ترين و از اولين مدل‌هاي اين نوع از يخچال فريزرها هستند. يك درب براي يخچال و يك درب براي فريزر تعبيه شده است. در برخي مدل‌هاي دو درب يك درب براي دسترسي سريع به قسمت خاصي از يخچال در نظر گرفته شده است.

يخچال فريزر سايد باي سايد درب فرانسوي: درب فرانسوي يكي از انواع يخچال فريزرهاي سايد با سايد موجود در بازار ايران است كه طرفداران خاص خود را دارد. درب‌هاي فريزر به صورت كشويي طراحي شده است كه‌ مي‌تواند دسترسي به محتويات فريزر را تسهيل كند اما توجه داشته باشيد كه يك محفظه بسيار بزرگ بيرون خواهد آمد پس شايد چندان براي آشپزخانه‌هاي كوچك مناسب نباشد.

يخچال فريزر سايد باي سايد درب فرانسوي

يخچال فريزر سايد باي سايد چهار درب: اين نوع از سايد باي سايد‌ها انواع مختلفي دارند و دليل عمده در نظر گرفتن اين تعداد درب در يك يخچال صرفه‌جويي در مصرف انرژي بوده است. برخي از اين مدل‌ها فريزر كنار و برخي هم فريزر پايين هستند كه هر كدام طرفداران خاص خود را دارند. براي صرفه‌جويي بيشتر درب پنجمي نيز در داخل درب يخچال تعبيه شده است كه دسترسي سريع را به بخش كوچكي از يخچال به دست‌ مي‌دهد.

بهترين برند انواع يخچال فريزر در بازار ايران

بدون شك بودجه شما در انتخاب برند و مدل انواع يخچال فريزر حرف اول را‌ مي‌زند. خوشبختانه يا متأسفانه بازه قيمتي يخچال‌ها بسيار وسيع بوده و شما‌ مي‌توانيد در بازه قيمتي ۲ تا ۸۰ ميليون به انتخاب برند و مدل سرگرم شويد. در ادامه بهترين و باكيفيت‌ترين برند‌هاي يخچال فريزر بازار ايران در سه بازه قيمتي بالا، متوسط و پايين معرفي شده است. شايان ذكر است كه اين رتبه‌بندي كيفيت بر اساس نظرات افرادي كه از سايت ديجي كالا اقدام به خريد مدلي خاص كرده‌اند به دست آمده است.

بهترين برند انواع يخچال فريزر در بازه قيمتي بالا

ضرب‌المثل «هر چقدر پول بديد، همان‌قدر هم آش‌ مي‌خوريد» در موضوع بحث ما هم دقيقاً صدق خواهد كرد. برند‌هايي مانند ال‌جي، سامسونگ، بوش و بكو از بهترين يخچال فريزر‌هاي بازار ايران هستند كه محصولات كاملي را به شما ارائه‌ مي‌دهند اما از طرفي هم قيمت‌هاي بسيار بالايي دارند. براي نمونه قيمت انواع يخچال فريزر سايد باي سايد در اين چند برند باكيفيت عمدتاً در بازه قيمتي ۱۶ تا ۳۰ ميليون تومان قرار‌ مي‌گيرد. ناگفته نماند كه برخي از برند‌هاي خارجي بازار مانند ويرپول و اسمگ با قيمت‌هاي بالاي ۵۰ ميليون تومان در بازار موجود هستند كه كيفيت بالايي دارند.

بهترين برند يخچال فريزر در بازار ايران

بهترين برند انواع يخچال فريزر در بازه قيمتي متوسط

در بازار امروز انواع مختلف يخچال فريزر‌هايي كه هم قيمت و كيفيت مناسب داشته باشند طرفداران بسياري پيدا كرده‌اند. محصولات ايراني و چيني بخش اعظم اين يخچال فريزرها را تشكيل‌ مي‌دهند. از بهترين برند‌هاي داخلي در بازه قيمتي متوسط‌ مي‌توان به ايكس ويژن و اسنوا اشاره كرد. تي سي ال و هايسنس هم از برند‌هاي معتبر و خوب بازار هستند كه با قيمت متوسط، كيفيت خوبي را در اختيار كاربر قرار‌ مي‌دهند.

بهترين برند انواع يخچال فريزر در بازه قيمتي پايين

گاهي‌ مي‌توان با كمي گشت و گذار و پرس و جو، مدل باكيفيتي را از انواع مختلف يخچال فريزر انتخاب كرد كه با بودجه كم قابل خريداري باشد. اين بخش از بازار يخچال فريزر عمدتاً شامل برندهاي ايراني است البته برند‌هاي خارجي عمدتاً چيني نيز با قيمت‌هاي پايين در بازار موجود هستند اما خريداري آن به هيچ وجه توصيه‌ نمي‌شود. از برند‌هاي خوب ارزان ايراني‌ مي‌توان به الكترواستيل اشاره كرد. قيمت يخچال فريزر‌هاي الكترواستيل در بازه ۲ تا ۱۱ ميليون قرار دارند.

سخن آخر

در انتخاب طرح و مدل مناسب يخچال بايد مواردي همچون بودجه، ظرفيت مورد نظر، مهم بودن يا نبودن ظرفيت فريزر، محل قرار گيري فريزر، اندازه محل قرار گيري يخچال فريزر را مد نظر قرار دهيد. در بازار ايران برند‌هاي خارجي و ايراني باكيفيت و معتبري در دسترس هستند كه با اطمينان خاطر‌ مي‌تواند نسبت به خريد آن‌ها اقدام كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.